Visto per lavorare in una ONG registrata in India

Il Visto di Occupazione verrà rilasciato ad un richiedente che vuole venire in India per lavoro onorario (senza stipendio) con una ONG registrata in India. E' ammissibile un onorario mensile fino ad un massimo di 10000 Rupie Indiane. La durata del visto dipende dalla durata del contratto, fino ad un massimo di un anno. Deve essere presentata una garanzia bancaria o un certificato del richiedente o in sostituzione una lettera di sostegno da parte di un genitore o di un tutore accompagnata da una garanizia bancaria o di un certificato, con la fotocopia del passaporto o della carta d'identità italiana firmata dal titolare.

REQUISITI PER IL VISTO 1. Richiesta della ONG per il rilascio del visto 2. Carta degli obiettivi e degli ambiti di lavoro della ONG indiana per cui è stato creato 3. Descrizione del lavoro e doveri del dipendente, in conformità con gli obiettivi della ONG 4. Copia originale del contratto con l'ONG indiana con un timbro di un notaio in India 5. Copia della registraziona della ONG con le autorità indiane 6. Copie del curriculum e dei certificati professionali del richiedente 7. Impegno del datore di lavoro indiano.

 

Visa for working with a NGO's registered in India:

Employment Visa will be issued to an applicant who wishes to come to India for honorary work (without salary) with an NGO registered in India. A monthly honorarium up to a ceiling of 10,000 Indian Rupees is admissible that can be paid to the foreigner. The period of the visa will depend on the validity of the contract limited to a maximum of 1 year. Applicant's bank guarantee/certificate/statement or a letter of support from the parent/guardian accompanied by a bank guarantee/certificate/statement along with photocopy of his/her passport or Italian identity card including the page with holder's signature, tallying with the one on the letter, should be submitted.

Documents to be attached with Visa application:

Letter invitation of the NGO for the Visa application.

Charter of objectives of the Indian NGO for which it was created and its fields of work .

Description of job and duties of the employee in accordance with the objectives of the NGO

Original copy of the contract with the Indian NGO with a stamp of Notary in India

Copy of the registration of the NGO with the Indian authorities.

Copies of Educational and Professional Certificates of the applicant.

Undertaking as given below, by the Indian employer.