Visto per Occupazione (lavoro)

Il Visto per Occupazione può essere ottenuto tramite una lettera di nomina dall'India e l'originale del contratto di lavoro tra il richiedente e il datore di lavoro insieme con una fotocopia. Il periodo del visto dipenderà dalla validità del contratto limitato ad un massimo di 5 anni . REQUISITI VISA 0 . Richiesta da parte della società per il rilascio del visto 1 . Copia originale del contratto con il datore di lavoro indiano con un timbro del Notaio in India 2 . Copia della registrazione della società indiana con le autorità indiane 3 . Copie del curriculum e dei certificati professionali del richiedente 4 . La domanda deve essere presentata in duplice copia 5 . Lo stipendio annuale previsto dal contratto dovrebbe essere almeno di $ 25.000 6 . Impegno del datore di lavoro indiano .

 

Employment visa

Employment visa can be granted for a job with annual gross salary exceeding  $ 25,000/00.Employment Visa can be applied for on the basis of appointment letter from India and the original "Employment Contract" between the applicant and the employer along with one photocopy. The period of the visa will depend on the validity of the contract limited to a maximum of 5 years.

Documents to be attached with Visa application:

 

 Proof of availability of sufficient money to spend during the stay in India including the expenses for hostel and tuition fees

 Copy of the Medical Insurance.

 Request from the NGO to issue visa.

Original copy of the contract with the Indian employer with a stamp of Notary in India.

 Gross annual salary contract exceeding $ 25,00

Copy of the registration of the Indian company with the Indian authorities.

Copies of Educational and Professional Certificates of the applicant.